"Bu sayfalarda yer alan yazı, belge ve fotoğraflar 5846 sayılı yasanın güvencesi altındadır. İzinsiz kullanılamaz."
ÇİZGİ DEYİNCE:
Aktarımların özünde ne olursa olsun, çizgi bir anlatım aracıdır ve uzun uğraşlar, uzun denemeler sonunda konuya ve bir anlatımın belirlenmesine kaynaklık eder. Bu kaynak kolay elde edilen bir şey değildir.
Bilindiği gibi konuların özünü; gözlem, araştırma ve denemeler oluşturur. Hiç bir şey bir öncekinden yararlanmadan daha ileriye gidemez, yol alamaz.
Burada yer alan çalışmalar bu anlamda değerlendirilebilir.
Yörük Obaları Tesbihcisi Meenteşe-Muğla
Yağcıhan ve Ünal Türkeş Menteşe-Muğla
Zahire Pazarı- Menteşe-Muğla
Yağcılar Evi-Muğla
Gülüş
Muğla'dan
Oturuş
Kermoğlu Türküevi ve Şair İbrahim Ergin
Jülide
İnci
Desen
Kapadokyadan
Ürgüp deyince
Doğaya Bakmak
Höyük
Betül
Gizemli
İnsanların belirgin olan biçim ve konulara yaklaşımı daha korkusuz ve kolaydır. Çünkü bakıp görebileceği bir şeyler vardır. Burada göz ve beyin ortaklığı işin kavranması kolaylığını sağlar. Zaten göz ve beyin bilinçli ve denetimli olmanın ilk iki koşuludur. Sanatsal veri ve üretimlere dönüşebilmesi için, bu iki koşulu bir üçüncüsü olan el desteklemek zorundadır.
Umut Işığı
Ele alınan biçim kendi kişiliğimizle, kendimize özgü yaklaşımlarla harmanlanmalı ve sunulmalıdır. Biçim özgün kişiliğimiz kapsamında düşünülmeli, kişiliğimizi zayıflatacak unsurlar taşımamalıdır. Kendi görüşümüz, kendi bakış açımız, kendi tavrımız öncelik kazanmalı, konu bir çıkış noktası olmaktan öteye gitmemelidir. Çünkü hem konu hem de kişilğimiz, yapıtımızın temel unsurlarıdır.Bu da sanat tavrımızın, kişiliğimizin sağlamlığı ve bütünlüğü anlamına gelir.
Lülelüle
Kişiler kendi gücünü bilmeli ve duymalıdır, duyurmalıdır. Kendindeki gücün varlığını çalışmalarla ortaya koymalıdır. Bilinçli yapılan çalışmalar uzun zaman alır. Bu zaman dilimi uzundur, çilelidir, çelişkilerle doludur. Bu yolda ilerlemek için sabır ve kararlılık gerekmektedir.
Kolye
Sanatın yolu denemelerin oluşturduğu basamaklardan geçer. Araştırma ve deneme yapmadan sonuca ulaşmak olasılığı asla olmamıştır ve yoktur.
Saçlar
Lale
Yaratan, çizen her kişi nesnelerin değişik yönlerini bulup çıkarmalıdır. Başka bir deyişle görünmeyeni görünür hale getirmelidir. Bunun anlamı, başkalarının göremediğini görmektir. Bu kişiliklerinin gücü oranında anlam ve değer kazanır. Çalışarak farklıyı, yeniyi bulmak amaçlanmalıdır. Bu aynı zamanda kendimizi aşmak demektir.
Gamze
Desen çizmek, usta bir atıcının on ikiden vurması gibi; baktığını görmesi ve çizmesi demektir.
Seda
Öfke
Az çizgi, öz çizgi. Bu kural untulmamalı, çizgi savurganlığından uzak durulmalıdır. Çizilen yüzey çizgi çöplüğüne dönüşmeden biçime özgü yalınlığı yakalamalıdır. budur etkili olmak, budur az çizgiyle, öz çizgiyle diyeceğini demek... Çizgi yavanlığına düşmeden, çizgi gevezeliği yapmadan biçimi ortaya koymaktır arzulanan, aranan, istenen budur sanatçıdan ve de her çizerden.
Kentsel Dönüşüm
Gezi
Çevremizdeki tüm biçimlerin temelinde geometrik bir alt yapı vardır.Bu geometrik alt yapı bir evin temelinin oluturulması aşamasındaki gibi, o biçimin temelini oluşturur. Bu temel ne denli sağlam ve ölçüye uygun yapılırsa onun üzerine kurulacak biçim elemanları, renk, ışık-gölge gibi elemanlar da o denli sağlam olur.
Dolunay
Dindar
... büyük sanatçıları tanıyan biri, doğa biçimlerine öykünmeci bir gözle bakmaktan vazgeçecektir. ...(Lhote)
Düş
Şapka
Sanat çalışmalarında süreklilik gerekiyor. ARA VERMEDEN, SOLUK ALIR GİBİ YAPITLAR ÜRETMEK GEREK. Düşlemek, düşünmek ve de uygulamak en iyi çözüm yoludur.
Şeftali
Utangaç
Örtü
Desen, bir görme biçimi ve özgün bir anlatım yoludur. Yalın ve kesin görüş biçimiyle düşüncenin vurgulanmasını amaçlar.
Hülyalı
Elma
|